reklama

A túto poznáte? Cica nežer!

Je až neuveriteľné koľko zaručených diét a spôsobov chudnutia koluje „v obehu“, všetky sú bezkonkurenčne najlepšie, fungujú rýchlo a ľahko a sľubujú samé ďalšie pozitíva a istoty. No nekúp to!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ostáva však pre mňa akosi záhadou, prečo potom nie sme všetci štíhli a vysmiati, ako nám to marketing každej overenej diéty servíruje. Kde sa stala chyba?

Vždy sa v duchu smejem, keď pri listovaní ženských magazínov „vyskakujú“ na mňa neprehliadnuteľné titulky o najnovších vychytávkach v oblasti stravovania a chudnutia, o superpotravinách, bio, fit, wellness, detox a iných zdravých a najzdravších produktoch a kúrach a v duchu sa pýtam, či im fakt na toto všetko niekto „skočí“. Občas tie bludy čítam so silným sebazaprením, ale málokedy sa mi podarí vydržať až do konca a so zhrozením sa pýtam sama seba, či sú ľudia fakt až takí zúfalí alebo hlúpi a sú schopní to zhltnúť aj s navijakom. Obrázky a fotky k článkom sú samozrejme vždy ťažko motivačné, ale so samotným textom už majú väčšinou málo spoločného. Usmievajú sa tam spokojné a štíhle vypracované športové telá, bez náznaku štipky tuku, záhybu kože či celulitídy. Ach tak veľmi vzdialené realite... Čosi mi však hovorí, že tieto telá toho podstatne viac odmakajú vo fitku, či odšportujú iným spôsobom a na začarované kruhy nezmyselných diét nie sú odkázané.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie som samozrejme odborník na výživu, ale zdravý sedliacky rozum priam kričí, že tu čosi nie je s kostolným poriadkom. „Odborníci“ sa predháňajú v štúdiách a nezmyselných zaručených diétach, sľubujú rýchly úbytok na váhe a to tam ešte nepomínajú žiadnu pohybovú aktivitu. Už samotný nadpis býva často podozrivý, ale pre tú srandu sa občas pobavím...

Vraj keď budem piť veľa vody, schudnem až pol kila každý deň a ešte môžem aj jesť. Odpadla som, to je teda luxus! Pijem vodu ako o život, dokonca jem a nič sa nedeje, teda ak nepočítam, že sa cítim ako pojazdná cisterna. No nič, vyskúšam lepšiu diétu, tam sa už o jedení nehovorí, možno schudnem dokonca každý deň celučké kilečko. Podstatou je pitie citrónovej vody ktorá je podľa nejednej vysoko odbornej americkej štúdie zdravšia ako čistá voda. Po pár pohároch som sa scvrkla asi o 5 cm (žiaľbohu na výške), na šírke žiadny úbytok nebadám. Všetci okolo na mňa akosi divne pozerajú a prestávajú sa so mnou rozprávať. Buď pre ten kyslý ksicht, ku ktorému som nechtiac prišla alebo pre ten nepríjemný „štekot“, keďže so mnou od hladu nie je žiadna reč. Neviem si vybrať. V každom prípade, takto sa žiť nedá a v záujme zachovania zdravia a života mňa i môjho najbližšieho okolia „presedlám“ na 3 nápoje, ktoré sú vraj ešte účinnejšie ako citrónová voda. Nevychádzam z údivu, ale opäť je na programe čistá voda, ale tentokrát ľadová (to bude asi to tajomstvo úspechu), spolu s čiernou kávou a zeleným čajom. Výborne, konečne trošku pestrejšia „strava“, na raňajky, obed a večeru som zahojená, už len vymyslieť ako sa z toho najesť. Škoda, že dych mi dochádza už pri predstave, aká by som bola hladná, ja gurmán, ktorý si vychutnáva každé sústo skvelého jedla. Musím nájsť čosi energickejšie. Čo tak detoxikačný zázrak v podobe citrónovej vody (opäť) s javorovým sirupom (asi na energiu) a korením (na znechutenie)? Brrr, katastrofálna kombinácia, ale okrem detoxu zaručuje rýchly a výrazný úbytok váhy (ale asi aj zdravého rozumu).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podobných nezmyslov je všade neúrekom, až sa čudujem, či ľudia, ktorí o tom píšu nemajú svedomie a chrbtovú kosť a ľudia ktorí to na druhej strane skúšajú stratili súdnosť. Prežierame sa týždne, mesiace, roky, zaobaľujeme sa pekne do tukových vankúšikov, „pracujeme“ na svojej postave poctivo, pomaličky a dlhú dobu, ale očakávame, že úbytok hmotnosti príde rýchlo, hneď a závratným tempom. Trošku naivné, teda vlastne poriadne! Čo tak skúsiť radšej robiť všetko s mierou? Zbožňujem dobré jedlo, keď si vychutnávam palacinky s nutelou a šľahačkou, či bryndzové halušky od mamky, robia sa mi až hrčky za ušami a slastne mľaskám. Potom sa to však snažím ísť slastne odmakať, niekam vyšportovať. Netvrdím, že sa mi nepodarí občas dožrať sa ako malé prasa, kedy už len fučím ako hroch a nie som schopná pohnúť ani prstom na nohe. Ale taktiež si doprajem dni, kedy vyšportovaná odpadávam večer do postele. Snažím sa držať známeho hesla: „Cica nežer!“, hoci sa tiež občas odtrhnem z reťaze, ale vždy sa to snažím potom akosi vykompenzovať (= vytráviť). A všetky diéty, kúry, detoxy a podobné nezmysly sú pre mňa obrovskou výstrahou, kam to rozhodne nechcem dopracovať, a ktoré rozhodne zúfalo nechcem skúšať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prajem krásny deň milé cicušky u kocúrikova :)

Gabriela Lacková

Gabriela Lacková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada fialovú farbu, leto a slnko ma nabíjajú energiou, veľa športujem a mám rada psy. Snažím sa byť optimista a viac sa usmievať na ľudí a svet okolo seba. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu